en guidad stadstur genom sundsvall? jag fixar!

ja, vad ska man säga? 
jag väcks upp klockan ett av en man på min mobil. 
han är sjukt full.
han är vilse.
i en stad han inte bor i.
han vet inte var han ska.
eller var han kom ifrån.
eller var han är.

nu har jag suttit i en halvtimme att försöka guida mannengenom sundsvalls alla gator i hopp om att få honom till dalgatan 12 eller 14, han visste inte riktigt säkert själv. det känns som en lek detta. det jobbiga är att han är full och bara skrattar.

och det regnar tydligen i sundsvall.
och mannen har bara en tisha på sig.

efter 37 minuter har jag iallafall lyckats hitta dalgatan 12 eller 14, (- skit samma, de ligger ju på samma sida aiiiiiiight?) mannen är inne i ett hus som han tydligen känner igen (- men vänta! det var ju här jag konkade på mina öl imorse!).
mannen har åkt upp i en hiss och hittar tydligen dörren där han ska in.
problemet nu är att mannens kompis som han bor hos inte öpnnar.

- jag ringer han och sen ringer jag dig brushan. eller vafan, sirran! 

ja, mannen i mobilen är min bror. 
som är på gatufesten.
och som har supit bort sina kompisar i öltälet.

håll tummarna att han kommer in/hem välbehållen.
det kan behövas!



make me happy
skickat av: camilla

Herre Gud!

Släpp aldrig i väg grabben ut igen.

Inte utan dig i alla fall.

Tur att han inte ringde Suss.

Vet i fan vart han hamnat då :)

2009-07-04 @ 09:06:48
skickat av: emma

AHHAHAHAHHAA

2009-07-04 @ 14:19:03
URL: http://emmaabergstrom.blogg.se/

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din e-postadress (bara jag som ser den):

URL/bloggadress:

din åsikt :

Trackback
RSS 2.0