before I die

för det första kan jag ju säga att jag har läst.. kanse fyra böcker som jag har tyckt varit bra. i mitt liv!
det är sällan jag ens orkar öpnna en bok. jag har inte tålamdet till det och jag brukar bli less efter fyra minuter.
det måste vara för att vi måste läsa boken eller något liknande.

vi fick i uppgift att läsa en bok på skolan. det blev just, before I die.
den handlar om en tjej som får cancer när hon är tolv år gammal, man får sedan följa med tessa och hennes kompis zoey på allt de gör. tessa har gjort en lista som på allt hon ska göra before she dies.
jag började precis när vi fick den. jag kom till kapitel fyra.
kapitel fem.
och sex.
och sju.

men där tog det stopp. jag kände inte alls för att läsa den.
men idag tog jag fram den ut gömmorna och bestämde mig för att läsa ut den. det kan vara för att det är skola imorn, men det har inte med saken att göra. iallafall, jag har sträckläst från kapitel sju till förtiosex. alltså till slutet.
det är galet. jag får så dåligt samvete över att jag tyckte att den var dålig i början. det måste vara den mest.. rörande boken jag någonsin har läst! man känner verkligen hur hon känner sig. den är skriven på ett sånt sätt att man verkligen lever sig in i tessa. det är nästan läskigt!

detta är en bok jag måste köpa och läsa om och om och om och om och om igen!

nu ska jag ner och käka. att läsa från ett till sex tar på krafterna. eller inte, men ändå. det lät bra!

puss och godnatt!


make me happy
skickat av: caroline

sv: haha! helt sjukt att blind-olsson fortfarande får söma ju!!

2009-03-08 @ 21:26:10
URL: http://carroback.blogg.se/
skickat av: sandra

sv: hur coolt som helst!

2009-03-08 @ 21:51:52
URL: http://sandragimbson.blogg.se/

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din e-postadress (bara jag som ser den):

URL/bloggadress:

din åsikt :

Trackback
RSS 2.0