lördag

jag har tänkt.
igår var jag och mamma på stan och jag tänkte köpa ett par jeansleggings.
vi gick in på vero moda och kikade och där låg de.
jag roffade åt mig ett par i storleken M/L och gick in i provrummet.
men va?! måste man köpa kläder på intersport om man tränar eller? ;o 

de satt verkligen som ett jävla korvskinn över vaderna och det fanns ingen större storlek.
jag tycker faktiskt inte att jag är tjock eller överviktig eller något sånt, visst hade den inte skadat med att väga ett kilo mindre men ändå!

är det verkligen meningen att man alltid ska komma hem med en känsla att man är tjock varje gång man är på stan?
jag kan verkligen förstå varför unga tjejer utvecklar ätstörningar nu för tiden.

vi läste en bok på skolan, candide tror jag den hette.
i ett stycke förklarade candide hur hans älskade såg ut.
jag tror bestämt att han sa "hon är så vacker, så fyllig och glansig" eller ja, något liknande.
i ett annat beskriver han hur ful hon har blivit med orden "hon var så smal..."
det hade inte skadat att leva på 1600-talet känner jag.

make me happy
skickat av: camilla sjöström

En sak ska du ha klart för dig.

Ingen storlek är den andra lik.

Ibland köper man kläder i storlek 36, och en annan gång 42.

Du vet väl att du är perfekt som du är, det är kläderna som det är fel på.

Jag vet för jag är också perfekt.

2009-03-23 @ 19:53:43

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din e-postadress (bara jag som ser den):

URL/bloggadress:

din åsikt :

Trackback
RSS 2.0